Abdullah ÖRS Barilla Röportaj – Şubat 2012

Kategori: Genel

1.Firmanızın kısa tarihçesini öğrenebilir miyiz?

1989 Tarihinde, Pendik ilçesinde 300 m2 kapalı alanda faaliyete geçtik. “Sizin için varız” sloganı ile yola çıktık, müşterilerimize hijyenik, sağlıklı ve kaliteli ürünleri uygun fiyatlara sunmayı hedefledik ve bunu da başardık. Bu başarı doğrultusunda 2006 yılında Tuzla – Orhanlı beldesinde toplam 14.500 m2 açık alan 9.500 m2 kapalı alanı bulunan, yenilenen 95 araç filosu ile yeni merkez binamıza geçiş yaptık. SMA ailesi olarak, deneyimli personelimiz, müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarımız ve güçlü finansmanımız ile gıda maddeleri pazarlama sektöründe 21. yılımızı geride bıraktık ve hızla yol almaya devam ediyoruz.

2.Distribütörlüğünü yaptığınız diğer firmalar kimlerdir? Kaç yıldır Barilla ile iş ortağısınız?

Barilla ile 5. Yılımızı doldurmak üzereyiz, 2007 yılında 1.800 ton ile başlayan, 3.600 tona çıkan, rakamlarda da görüldüğü gibi oldukça verimli ve aynı zamanda uzun soluklu olmasını dilediğimiz bir iş ortaklığımız var. SMA ailesi olarak, bayiliğini alacağımız firmalar konusunda seçici davranıyoruz, firmanın bize getirisinden çok, firmanın ürünlerinin kalitesine ve müşteri memnuniyetine önem gösteriyoruz, bu koşullar oluştuğunda yeni markalarda her zaman portföyümüze katılabilir. Şu an da 50 aşkın firmanın bayiliğini ve distribütörlüğünü yapmaktayız. Ülker Eksper, Barilla (Filiz), Sütaş, Ülker, Cola Turka, Torunlar, Assan, Tat Düzey, Olin, Çaykur, Aymar, Aytaç, Yörsan, Banvit, Koska, Ana Gıda, Örs Star ve Örs Star Fresh ve daha birçok isim var.

  • Geçtiğimiz 20 yılda Ev Dışı Tüketim Kanalında ticaret nasıl değişti?. EDT sektörü günümüzde 14 milyar euroluk pazar büyüklüğü olduğu düşünülürse ve global krize rağmen yılda yüzde 10 büyüme kat ediyorsa, Türkiye’de EDT son 20 yılda oldukça geliştiğini söyleyebiliriz. 20 yıl önceye bakarsak, hizmet anlayışının günümüzle aynı olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Hizmet ve kalite anlayışı değişti, tüketiciler daha bilinçli ve seçici, dışarıda yemek kültürümüz arttı, bunun yanı sıra yaygınlaşan yemek fabrikaları, catering şirketleri, günden güne artan HoReCa (Hotel-Restaurant-Cafeler) noktalarına, turistik tesislerin gelişimine okul ve kurumların yemek sistemlerini değişmesi EDT ticaretinin gelişmesine neden oldu. EDT sektöründe kalite, müşteri memnuniyeti ve hız aynı eksende olmalıdır. Biz kendi adımıza, tedarikçi firmalarımızın üretici ve kurumsal firmalar olmasına dikkat ediyoruz. Bu doğrultuda giden bizim gibi firmalar, hedeflerini büyüttü, kendilerini geliştirdi, yenilikleri takip etti, yeniliklere öncü oldu, kurumsallaştı, kendi markalarını yarattı, kalitelerini yükseltti ve öncelikleri kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti oldu. Bizim gibi profesyonel firmaların varlığı neticesinde EDT Türkiye’de önemli bir pazar payına sahip olduğunu da söyleyebiliriz.
  • İşinizi yürütürken EDT kanalı dağıtım ayağında yaşanan sıkıntılar nelerdir?. SMA ürünü üretmiyor fakat mal kabullerinde belli standartları var. Ürün bazı kontrollerden geçmek zorunda, öncelikle; ürünün yeterliliği, depolaması ve sevkiyat aşaması, ürünün hasarının olup olmadığı, son kullanma tarihlerinin kontrolü gibi aşamaları geçmek zorunda. Öncelikle standartlar oturmalı, maliyetler göz önüne alındığında birçok firmada hijyenin ve kalitenin ikinci plana atıldığını üzülerek görüyoruz. Sektör için büyük bir sıkıntı diyebilirim.
  • Gelecek projeleriniz/ planlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?. 2012 yılının zor geçeceğini biliyoruz, Avrupa’da hatta dünyayı saran ekonomik krizin etkileri Türkiye’de hissediliyor biliyorsunuz. Bu sıkıntılara rağmen bizim hedefimiz SMA olarak araç ve çalışan sayımızda ve yaptırım alanlarımızda % 15 büyümeyi hedefliyoruz. SMA Metrostar A.Ş. şu an; Edirne, Tekirdağ, İstanbul, İzmit, Adapazarı, Bolu, Düzce, Zonguldak, Bursa, Eskişehir, Bilecik, Afyon Bölgelerinde mevcut hizmetlerimiz devam etmektedir. Ayrıca yeni bölgeler ilave etmek için saha çalışmalarımız sürüyor. SMA Gıda Meşrubat şirketimiz ise, Cola Turka distribütörlüğünü; Kartal, Pendik, Tuzla, Esenyalı, Aydınlı, Şifa Darıca, Bayramoğlu, Gebze, Dilovası, Çayırova bölgelerinde devam etmektedir. Buna ilave olarak Ülker grubu için yeni bayilikler ilave etmek hedeflerimiz arasında. SMA Metrostar Gıda San. Ltd. Şti ile 2012 de kamu ve kamu kuruluşlarına ait ihale projelerimiz 2012’de artarak devam edecektir. İştirakimiz olan 4Ses İndirim Marketleri ile perakende sektöründe hizmet veriyoruz. Henüz 7 ay gibi kısa zaman diliminde büyük başarı yakalayan 4Ses Marketin, şu andaki 20 mağaza sayısını, 2012’de; 100, 2013’de 250 mağazaya çıkarmak hedeflerimiz arasında yer almaktadır.
  • Barilla ürünlerini nasıl buluyorsunuz?. Barilla markasının ürün çeşitliliği ve üretimindeki gelenekçi yaklaşım göz önüne alındığında kalitesini, güvenirliliğini ve lezzetini asla sorgulamadığımız bir marka olduğunu söyleyebilirim.

Barilla ürünleri hakkında talepleriniz ve önerileriniz var mı?

Makarna ve sosların çeşitliliği göz önüne alındığında, Barilla ürünleri için söylenebilecek pek bir söz bırakmıyor aslında…

HubSpot has shared a few YouTube SEO tips for optimizing your video uploads to get free YouTube subscribers. According to HubSpot, a video optimized for SEO has four major elements: